me & you...

"coretan semalam, hari ini & esok untuk kenangan masa depan"

Thursday, February 21, 2013

Ya Allah..bantulah hamba Mu ini..

4.40pm

Sbenar nye de keje nak kene wat..tp cik iman ttp nak curi masa skit..
Kat cnie jer pun blh luahkan rs hati.. (kalo kat umah..Mr.I la jd mangsa..hehehe)
Ditambah ngn cuaca yg hujan di luar tu..
Cam sm jer ngn cuaca dlm ht cik iman gak..huhuhu..

2 hari lps cik iman kene bengkak susu..
Dl pernah kene skali..tp time tu kat umah..so, bg cik izz mnm..kurang la skit..
Kalo kat opis nak wat camne??
Senin hr tu de meting..tu yg lmbt skit pump..
Skali ptg tu dh rs bengkak dh..pump2, kuar skit jer..urut mmg skt la..
Mlm tu blk..tuam ngn air pns..
Alhamdulillah..kurang skit..

Hr selasa pun de meting gak..
Hbs lmbt lg.. schedule lari lg..huhuhu..kene blk smula :(
Blk cik izz mnm rs kurang skit bengkak yg beso tu..
Tggl lg yg kecik2..still rs sakit..
Duk pk sok meting lg..camne nie??
Mr. I suh MC jer..smlm cik iman g klinik..

Sib baik g awal..
Doc kata kalo smp demam n susu x kuar..
Blh jd nanah..nnt kene inject tuk keluarkan..x blh BF..
Takut nye cik iman..alhamdulillah..x demam lg..
Takut sgt kalo xleh nak BF cik izz nnt..huhuhu..

MC duk umah along..
Alhamdulillah..bengkak dh mkn kurang..
Walaupun sakit tu cam terasa2 lg..

Tp yg wat cik iman risau..
Pas kene nie..susu mcm kurang je..huhuhu.. (ke menan perasaan je..xtau la..)
Ya Allah..murahkan rezki aku & anak ku Ya Allah..
Berikan lah aku kesempatan utk menyusukan anakku Izz Iman Mohd Irwan selama 2 tahun..
Atau sekurang2 nya 6 bln Ya Allah..
Bantu lah hamba Mu yg lemah ini Ya Allah..
Banyak kan lah susu ku Ya Allah..
Agar dpt aku berikan pada anakku Ya Allah..
Aku mohon pada Mu Ya Allah. .
Bantu lah hamba Mu ini Ya Allah..
Kuatkanlah semangat ku Ya Allah..
Amin Ya Rabbal Alamin.. 

My love ^_^
 

Friday, February 15, 2013

takde sape yang tahu..

Assalamualaikum..
Salam Jumaat yg pernuh indah :)

Xtau nape..hr nie rs cam nak menulis lak..
Walaupun skit..walaupun skejap..
Baru sudah wat power pumping (PP).. 
Tb2 trpk..
Pe yg kt duk sok sek dlm hati..
Xde sape pun yg tau kan..
Pe yg kt fikir kan pun..
Xde sape yg tau..

Setiap hari..hampir setiap saat.. (kecuali waktu men ngn si cumel la..)
X pernah hilang duk pk pasal keje..
Bila agak nya turn cik iman tuk dpt keje tetap eks??
Nape ye smp skrang x dpt keje tetap??
Cik iman bnyk wat slh dgn DIA ker??
Cik iman bnyk wat slh dgn Mr.I ker??
Cik iman bnyk wat slh dgn family ker??

Tiap kali pk pasal keje nie..
Mata mst berair..huhuhu..
Mungkin dl..DIA bg dgn cara senang..
Skali interview trus dpt..
So skrang, mungkin die uji..cik iman nie sabar ke x kan..huhuhu..

Smue org tny..x apply ke keje lain??
Smue tmpt yg cik iman google..
Mana yg ok..cik iman apply..
Jobstreet, Job Malaysia, SPA, dll..
Tp 1 pun x brpihak pada cik iman lg..huhuhu..

Ya Allah..
Tabah kan hati hambaMu yg lemah ini..
Jauhkan dari fikir yg bukan2..
Bukakan lah pintu rezki wat hambaMu ini..
Berilah kerja tetap yg terbaik dariMu Ya Allah..
Sesungguhnya..
Hanya KAU yg tahu..baik & buruk sesuatu :)

Ya Allah..moge kak fida ingat tuk smpkan salam & pesanan dariku untuk MU di sana..Amin..        
    

Friday, February 8, 2013

baby movement - 3 month

1) Menegakkan kepala dengan stabil 

Bayi anda mungkin sudah boleh mengangkatkan kepalanya semasa berbaring dan menegakkannya untuk beberapa minit. Jika diampu untuk duduk, dia mungkin boleh menegakkan kepalanya secara mantap dan lurus. Ketika dia meniarap, anda akan memerhatikan dia mengangkatkan kepala dan dada seakan-akan membuat tekan tubi ringan.

--> Alhamdulillah..Izz Iman pun dh blh angkat kepala time nie..badan die pun dh keras dh :) pastu kalo meniarap, bukan takat kepala ngn dada..kaki pun trangkat skali..hehehe..


2) Koordinasi lengan, kaki dan tangan lebih baik

Bayi anda sekarang boleh melambai-melambai tangan dan menendang kakinya. Sendi paha dan lututnya menjadi lebih lentur menyebabkan tendangannya menjadi lebih kuat. Dan jika anda mendirikannya dengan kaki terletak di lantai, dia akan menolak badannya turun dengan menggunakan kakinya. Dia boleh merapatkan kedua tangan dan membuka jari-jarinya, tapi dia akan menggunakan tangan yang digenggam rapi untuk memukul barang yang tergantung

--> mmg ligat tangan & kaki nye..kalo nak siap @ tkr kan pampers..die dh menendang2..geram je tgk tgn & kaki die yg gebu2 tu :p pastu kalo kt pegang tgn die..dr baring, die dh blg berdiri..Alhamdulillah..

3)  Pola tidur lebih terkawal

Mulai dari sekarang, ibubapa yang dahulu-nya tidak dapat tidur dengan sempurna, mula merasa lega sedikit. Menjelang tiga atau empat bulan, pola tidur anak anda mula menjadi stabil. Kebanyakan bayi pada usia ini tidak lagi bangun malam untuk menyusu, walaupun sekali sekala mereka bangun juga dan mahukan makan

--> kalo ikut kan..Izz Iman, dr kecik Alhamdulillah..pola tidur dia snts trkawal..die akan tdo awal..lps Maghrib dh nantok..then, In sha Allah..akan lena smp esok pg..tp tetap bangun menyusu 2 jam skali kot..kadang2 je die trjaga kul 3,4 pagi..duk sembang2..hehehe..

4) Jelas mengenali emak dan ayah

Menjelang tiga bulan, dan kadangkala lebih awal, bayi anda sudah menjalin hubungan rapat dengan anda dan mengenali muka anda. Dia masih suka bersenyum dengan orang yang tidak dikenali, terutama sekali jika orang itu bertentang mata dengannya dan bersuara mesra atau bercakap dengannya. Namun begitu, dia sudah mula mengetahui siapakah orang-orang dalam hidupnya dan sudah boleh menentukan siapa yang lebih disukainya antara mereka

--> btl2..cik iman perhati kan yg Izz Iman cpt kenal org..hr tu bl maklong die amik..meraung cam kene cubit..bl mama pegang blk..auto die senyap (fmly ckp Izz Iman ikut prangai cik iman bab nangis2 nie..wekkkk..

5) Mulalah membaca kepada dia sekarang

 --> yg nie on off..ikut waktu free..hehehe..tgk reaksi Izz Iman..Alhamdulillah..die mcm minat membaca :p

6) Perkembangan awal bahasa & Interaksi Dengan Org Lain

--> Izz Iman dh start membebel..interaksi ngn org lain?? hmmmm..interaksi nye nangis je la..hihihii...

pssttt: mama dh penat ar tu..smp bwh..kontot jer..lalala..