me & you...

"coretan semalam, hari ini & esok untuk kenangan masa depan"

Friday, July 5, 2013

dinner at hotel singgahsana..

ok..hr nie nak story mory pasal dinner opis hubby last week :)
ckup sminggu br nak story..hihihi..
sib baik leh bw fmly..kalo x..cik iman & izz iman kene tggl la jwb nye..hehehe..
early last week hubby dh forward email pasal dinner nie..
so die tny..schedule..so far hr jumaat tu ktorg mmg xde pape..
tp tkut kelam kabut skit la..coz masing2 keje kan..pastu nak amik si cumel kat nursery lg..

tau jer nak g dinner..blk tu cik iman selongkar almari si cumel izz iman..
nak cari baju..hihihi..yg baru2 smue kuar kan..
siap de yg x pki lg..sib baik still muat..kalo x..rugi2..lalala..

so dh decide baju si cumel..die kene decise baju si cumel dl..
br la baju mama & ayah..mama & ayah pki pe yg ada jer..
cume mama g beli tdung..coz nak sesuai kan ngn family theme..cewahhhh :p

pg jumaat tu dh kawtim ngn tecer nursery..
mnt tlg siap2 kan si cumel izz iman..tkut mama ayah lmbt lak..
awal2 lg mama mnt permission nak blk awal..
smp boss perli..tny bnyk kali bl nak blk..
"ai..iman, bl nak blk?? sy ingt kan awal tu nak kuar pkul 1, pkul 2"
lalala..cik iman senyum jer la..
last2 trun 1/2 jam awal jer..
hubby smp dh pkul 5..cian die kene jammed..huhuhu..

blk umah..solat & siap2..trus amik izz iman..
tecer siap tny.."izz iman nak g mn cntik2 nie??"hehehe..

mula2 risau gak..coz timing tdo si cumel nie mmg awal..
slalu pkul 8 camtu dh tdo..
die dh start merengek dh nak dekat smp hotel tu..huhuhu..
smp2 die tgk org rmi2..biasa la..die akan diam & tgk org2 yg die x kenal..
pastu wat muka seyes..hihihi..

ktorg solat maghrib dl..senang nnt :)
alhamdulillah..sepjg mlm tu izz iman xde la ngamuk teruk2..
cume nye mama ayah kene mkn gilir2..
pastu bw die jln2..sbenarnye die dh nantok..tp biasa la..
si cumel tu kan pandai tahan mata..hihihi..cian izz iman :p

tp nak dkt hbs tu..die kecundang gak..
mnm2 susu jer..mama timang2 trus trlelap..
org karaoke pun x bgn..mmg nantok sgt la tu..

trkejut gak..ayah nye dpt lucky draw..
time hadiah tuk the cutiest girly..
mc announce nm izz iman mohd irwan..
speechless sgt..poyo kan mama die..hahaha..
w/pun izz iman lene d'ulit mimpi..
mama ayah ttp g dpn bw izz iman amik hadiah..hihihi..
tp xde gambo..mama ayah dh x smpt nak kuar kan camera..
camera elok trsimpan dlm beg..huhuhu..

sblm blk tu ktorg tngkp gambo rmi2..
time nie si cumel trbgn lak..
sib baik smbg tdo lam kete..hihihi..
smp2 umah tu..ngn mama2 trus pengsan..

so hepi mlm tu..smbl mkn2..dpt jmp kwn2 opis lama..
maklum la..sblm kawen dl..
cik iman 1 opis ngn hubby..hehehe..
gambo kat hotel x bape nak ada..
so kt layan gambo si cumel ngn hadiah die tu eks ^_^








Friday, June 28, 2013

demam campak yg merah2 tu ^_^

last wednesday..
cik iman br jer msuk blk meting..
nak smbg meting pasal PR..tb2 cik iman dpt call dr yati nursery..
mula2 dgr die ckp tu..cam something jgak la..
wat suspen jer..huhuhu..
yati gtau yg kat kpale izz iman naik merah2..
kat badan2 pun de gak..
yati kata..tkut dmam campak..
cik iman pe lg..kelam kabut la call mr. I..
trus decide nak blk..tp msg2 kene hbs kan keje skit dl..
cik iman hbs keje dl..so cik iman blk nek tren smp sg.besi..
kul 10 lbh yati call..kul 12 lbh br la ktorg smp..
Ya Allah..ms smp tu..terkejut tgk muka die..tompok2 merah..


hbs saya kene lumur..hihihi

mr.I kata..pg td pun die prasan gak de merah kat muka tu..tp die x gtau cik iman lak..hmmmm...
then ktorg trus ke klinik..ingt nak g klinik alam damai..tp doc ganti la plak..
so decide g klinik area umah jer..smp2 skali doc rehat la plak..
ktorg pun g mkn dl..si kecik nie mula2 ok..pastu die start menyanyi..hihihi..
mama ngn ayah pun mkn x menentu..
pas mkn trus g klinik  blk..
doc kata nie measles nie..so die bg ubat sapu & ubat demam..in case kalo izz iman demam, br bg ubat tu..
pastu ngn muka selamba cik iman tny doc..
"doc..kalo anak x shat..mum blh dpt MC x??" skali die jwb x blh daaa...(kiciwa skit..hehehe)
tp xpe la..demi anak..sonok gak duk umah ngn izz iman nie..hihihi..
sehari cik iman mnt tlg mama ngn abah jg..coz cik iman kene g keje slesaikan tugasan skit..
jumaat cik iman start cuti..mama ngn abah pun dh blk..coz diaorg nak siap2 brg tuk blk kedah (adk sedara nikah)..

alhamdulillah..time kene nie die x demam..mayb coz sebelum kene tu die dh demam kot..
tp cik iman prasan..time demam & lps dh shat nie..
izz iman makin la lincah nye..w/pun x merangkak lg..
tp aksi cam askar die tu..laju bebenor jln nye..kejap ke cnie..kejap ke sna..
x trkejar cik iman..hihihi..pastu,benda yg halus2..pjg2 cam rambut ke..bulu karpet ker..suke no mengutip..
haihhhhh..moge izz iman shat & ceria selalu ye sayang ^_^


cumel kan saya ^_^

mama pun nak enteprem jgak la..so cik iman bransur dl yer..tgk la gambo nie tuk ubat windu..cewahhhh..hihihi..

saya ngn mama yg cute..hehehe..

Friday, June 7, 2013

demam & sakit mata

starting with izz iman..then mama..pastu ayah..
complete..smue kene..
nie baru nm ssh senang bersama kan..hihihi..

last week cik iman g opis hr senin jer..

start slase & rabu cik iman EL..
si cumel demam..tggi jgak..
ktorg dh risau..tp so far, Alhamdulillah..doc kata ok..

lps tu..start tgk mata cik izz de taik mata..

tp x merah lg..skali esok nya..tgk mata dh start merah2..
isk..x leh jd nie..g klinik..

cik iman dh risau dh..

esok kalo x baik jgak..
camne nak ckp ngn boss..xkan EL lg kot..

skali nye dgn kuasa Allah..(sesungguh nya DIA tau yg terbaik)
esok nya..cik iman lak jangkit ngn cik izz..
mata dh merah..yg klako nye..
sm lak tu..dua2 merah mata sblh kiri..hihihi..

g klinik alam damai..pastu Mr. I g opis..ktorg duk umah along..

cam biasa la..time x shat nie..die meragam2 la skit..
sib baik umah maklong de buai..pinjam jap..hihihi..mekasih firas..

lps mama kene..ayah lak start sakit2 bdn..
mlm2 jer demam..aish..mula dh nie..
suh g klinik x mau..
bnyk ngelat nye..
last2 cik iman paksa gak..

trus g klinik..then kene amik drh..
tkut kene denggi..coz symptom2 tu cam ada..huhuhu..
mr.I kata.."tu la..sy dh kata..xyah g klinik..kan dh tau skit pe..nnt mula la rsu"
hmmm..ye la tu..baik tau skit pe..dr xtau skt pe..wekkkkk..
ptg tu klinik call..alhamdulillah result negetive..
mr.I demam biasa jer..tp mungkin tmbh ngn sengal2 bdn tu..huhuhu..

last day cik iman MC..ktorg hntr izz iman g nursery..
pastu ktorg g cuci nunu..hehehe..
dgn mata merah dua2 nie..slambe kan aja..lalala..
cam biasa la..izz iman bl dh lama x hntr nursery..
mula la die nangis..pastu mama die mula la touching..
tp nak wat camne kan..mama start keje esok..
xkan ayah nak jg sowang..
tny tecer die..mula2 jer die nangis..pastu die ok dh..
camtu la good gurl mama ayah kan ^_^

update terkini...

fuhhh..fuhhh..
punya la lama cik iman x visit teratak nie..
bukan x ingt..tp xde masa nak menulis..huhuhu
macam la bz sgt bunyi nye kan..hahaha..

mmm..update terkini..

actually nak update pasal si cumel Izz Iman jer..

semalam mama, abah, adk, atok, maksu & family dtg ke umah..

kebetulan..maksu dtg dr kdh..konon nak buat suprise..
skali mama abah smue g umah along..
so...diaorg trpaksa la trus ke KL coz kat srendah xde org..

alang2 dh smp kl tu..

so diaorg berkunjung la ke teratak kami :)
sbb dh kelam kabut..
smp umah pun dh pkul 7 lbh..
so ktorg decide..tmpah jer makanan..
confirm x sempat masak nye la..
nak siap2 kan cik izz lg..

elok pas maghrib..diaorg pun smp..

time tu cik izz, mama nye tgh tukar kan baju..
cam biasa la..kalo tb2 org dtg..
cik izz akan nyendeng2 kat kt..coz x kenal..

tp hr tu..tb2 lak..

cik izz tunjuk kan reaksi ala malu2 gtu..
hihihihi..
ayah nye siap tgur..
"eh..sejak bila lak pandai malu nie.."
cumel jer..die duk nyorok2 kan muka kat dada..hihihi..

si cumel izz iman masih belum tumbuh gg..

merangkak pun blum..
dh angkat montot..
tp duk tang ctu jer..x jln2..
umpan ngn menan pun..
die akan trun..then jln meniarap cam askar tu..
ha...itu mmg cik izz expert..hehehe..

xper la kan..

janji cik izz iman shat & ceria slalu..
alhamdulillah ^_^

jom layan pic cik izz iman yg cumel lg indah nie..hihhi (promote anak sendri..lalalala)














psssttt: mama ayah sayang Izz Iman Mohd Irwan :)

Friday, May 17, 2013

Panduan Keselamatan Anak


Anak anda mungkin kelihatan tidak berdaya, tetapi sebenarnya mereka amat tangkas dan suka mencuba semua perkara tanpa mengetahui sama ada ia selamat atau berbahaya.
Mungkin langkah berikut membantu anda menyediakan persekitaran yang selamat untuk si kecil kesayangan keluarga.
Keselamatan semasa bermain
*Pilih permainan yang bersesuaian mengikut peringkat usia anak.
*Pastikan lantai bebas daripada sebarang alatan mainan sekiranya bayi anda tidak bermain.
*Pastikan mainan bersaiz kecil yang mudah tercekik dijauhi daripada anak.
*Jangan letak kerusi enjut bayi pada paras yang boleh dicapai oleh anak kerana ia mungkin boleh menimpa diri mereka.
Keselamatan di bilik air
*Suhu terbaik untuk memandikan bayi iaitu antara 36 C dan 38 C.
*Jangan gunakan lebih daripada 6 - 8 cm air untuk mandikan bayi dan jangan sekali-kali tinggalkan bayi mandi sendirian sementara anda mengambil tuala atau lampin walaupun dia berada dalam besen mandian yang selamat.
*Bayi boleh lemas walaupun hanya dalam air sedalam 3 cm.
*Jangan biarkan anak berdiri atau melompat ketika mandi.
Keselamatan di tempat makan
*Sterilkan semua botol dan puting botol susu anak sehingga usianya setahun.
*Jangan tinggalkan bayi makan atau minum bersendirian.
*Pastikan kerusi makannya kukuh dengan ciri-ciri keselamatan yang memuaskan hati.
*Sentiasa sisihkan sisa makanan yang tidak dimakan daripada mangkuk bayi.
*Periksa tarikh luput makanan bayi yang dibeli.
*Jangan panaskan semula makanan bayi yang anda masak lebih daripada sekali.
*Sesetengah makanan jejari bayi sangat berbahaya kerana bentuknya boleh membuatkan bayi tercekik. Anggur, sosej dan tomato ceri perlu dipotong kecil dan jangan beri si comel makan bertih jagung.
Tidur yang selamat
*Jangan merokok dalam bilik yang ada bayi sedang tidur.
*Sentiasa tidurkan bayi dalam keadaan terlentang dan bukan meniarap atau mengiring. Jika bayi tidur meniarap pastikan anda mengawasi posisinya daripada masalah tidak boleh bernafas.
*Jangan biarkan anak terlalu panas. Biarkan kepalanya tanpa bertopi atau jangan guna bantal ketika tidur.
*Jangan tidur dengan bayi di atas sofa atau kerusi malas.
*Tempat paling selamat untuk menidurkan bayi iaitu di dalam katil bayi dan bersama anda di dalam bilik ketika enam bulan pertama usianya.
Kediaman yang selamat
*Jangan tinggalkan bayi berseorangan tanpa pengawasan di atas katil walaupun hanya sesaat kerana kita tidak tahu bila mereka boleh berpusing dan akhirnya terjatuh.
*Jangan gantung gambar atau sebarang perhiasan yang berat di atas katil bayi.
*Tali pintal pada bidai boleh membahayakan si kecil terutama yang baru pandai berjalan. Pastikan mereka tidak boleh mencapainya.
*Sentiasa lekatkan barang perhiasan yang besar dan berat pada dinding.
*Jauhkan katil bayi, kerusi atau lain-lain perabot dari tingkap.
*Pilih kotak alat permainan yang mempunyai penutup melekat untuk mengelakkan penutup daripada jatuh ke atas jari atau lehernya.

Panduan Cairkan Susu Perahan...


Mungkin ada di kalangan ibu-ibu berkerjaya yang menyusukan bayi menghadapi dilema bagaimana cara terbaik untuk menyimpan dan mencairkan susu beku ketika mereka bekerja.
Tidak kira sama ada anda meletakkan bayi di bawah penjagaan pengasuh atau nurseri, pastikan mereka sudah maklum tentang cara pengendalian susu perahan beku sebelum diberikan kepada bayi.
Berikut adalah garis panduan yang boleh dijadikan maklumat berguna kepada para ibu agar bayi tetap menerima khasiat susu ibu biarpun tidak menyusu secara terus dari payu dara ibu.
1.      Sentiasa menggunakan susu yang paling awal diperah.
2.      Letakkan susu beku yang hendak digunakan di bahagian rak bawah peti sejuk semalaman supaya mudah dicairkan.
3.      Lalukan susu perahan beku di bawah aliran air paip untuk mencairkannya.
4.      Bila sudah cair, rendamkan bekas berisi susu di dalam air suam (hanya panaskan kuantiti yang hendak digunakan untuk satu penyusuan sahaja).
5.      Untuk lebih mudah dan menjimatkan masa, gunakan pemanas botol elektrik yang kini banyak dijual dipasaran.
6.      Jangan panaskan dalam ketuhar gelombang mikro atau atas dapur kerana ia akan merosakkan khasiat susu ibu.
7.      Jangan carikan susu beku dalam suhu bilik.
8.      Susu yang telah dipanaskan mestilah digunakan dalam masa satu jam (tidak boleh disimpan semula).
9.      Susu yang dibekukan akan menampakkan lemak terpisah menjadi dua lapisan. Goyangkan bekas dengan perlahan-lahan untuk menggabungkan lapisan lemak yang terpisah itu.
10.  Pastikan suhu susu suam dengan menitiskan beberapa titis susu di bahagian dalam pergelangan tangan sebelum diberi kepada bayi.
11.  Elakkan memanaskan susu di awal pagi dan memasukkan ke dalam termos kerana susu yang dipanaskan perlu dihabiskan dalam masa 1-2 jam sahaja.
12.  Susu yang sudah dicairkan tidak boleh dibekukan semula, jadi ibu kene pandai mengagak kuantiti yang diperlukan anak supaya susu perahan tidak membazir.
13.  Seelok-eloknya panaskan susu sejurus sebelum memberi bayi minum.

Tip Penyimpanan Susu Perahan

a.      Di tempat kerja
Simpan susu perahan di bahagian sejuk peti ais, jangan dibekukkan (jika ada peti sejuk). Jika tiada, simpan sahaja dalam beg penyejuk susu ibu yang banyak terdapat di pasaran. Ia untuk memastikan kandungan antibodi terpelihara dari proses pembekuan.
b.      Sampai di rumah
Simpan susu perahan dari tempat kerja semaksima yang boleh di bahagian sejuk (bukan dibekukan) untuk kegunaan pada keesokan hari. Simpan susu selebihnya di bahagian beku peti ais untuk stok seterusnya.
c.       Seeloknya labelkan bekas perahan susu dengan nama bayi, tarikh dan masa pemerahan sebagai memudahkan anda menggunakan susu yang awal terlebih dahulu.
d.      Tinggalkan sedikit ruang udara di dalam bekas penyimpanan untuk membolehkan proses pengembangan berlaku jika susu dibekukan.
e.      Jangan lupa membersihkan dan mensteril semua bekas penyimpanan susu ibu termasuk aksesori pengepam.

Monday, April 22, 2013

PTD kali ke2...

13.04.13

Alhamdulillah..cik iman dpt panggilan yg ke2 utk g exam PTD..
Mula2..kwn tunjuk msj die dpt panggilan..
Rupenye..ptg tu..cik iman lak dpt..hihihi..

Tp tu la..dpt tau last minit..
So study nye pun last minit gak..huhuhu..
Cik iman de gak beli cth soklan..

Sabtu tu Mr. I tlg hntrkan g putrajaya..hehehe..
Dlm kul 7 ktorg kuar..tkut la sosat ke mana kan..
Tp alhamdulillah..senang je jmp..
Smp2 kete dh bnyk dh..
Dah la skolah tu skolah baru..
Sib baik de kantin buka..
So ktorg beli burger tuk alas pewot..

Alhamdulillah..
Paper pertama (pengajian am) ok..smpt la jwb smue..
Hbs jer paper..trun bwh cr Mr. I..cik iman suh blk dl..xmo..
Lg pun si cumel, mama & abah cik iman dtg umah tlg jg kan :)
Skali trun bwh..cr Mr. I x jmp la plak..klako jer..leh sesat dlm skolah..hahaha..

Naik ats..sesat lak cr kelas..pada hal kelas dpn tngga jer..
Cik iman g pusing tmt len..sib baik pengawas tu duk jln2 luar kelas..
Adoyai...x pasal2 kene gelak ngn pengawas :p

Pape second nie pape feveret cik iman..
Pe lagi kalo bkn matematik..tp ada gak soklan yg cik iman x tau jwb..
Tp jgn risau..cik iman dh selamat tembak mn2 yg xtau nak jwb tu..hihihi..

Pastu x larat turun dh..
Tunggu smp paper esei..msj Mr. I ckp trun lunch trus..
X larat naik tangga 4 tngkt..huhuhu..

Esei BM cik iman jwb soalan fakta..
Gagasan 1 Malaysia..pandai kan jwb fakta..hahaha..
Mr. I pun ckp..nape x jwb soklan len??
Ala..dh selamat jwb dh pun..mn tau..berkat jwb tu dapat kan..amin :)

Trun2 kantin..tgk lunch dh de org belikan..yg len sibuk beratur..
Alhamdulillah..macih cayang..hihihi..
Pas mkn..g duduk surau..penuh..ingt nak pump..tp segan la plak..
Lagi pun skolah tu smue bilik xde langsir..
Terang2 nmpk kat luar..huhuhu..
So blk nnt pump dlm kete jer..
Yg klakar nye..cik iman blh dduk sebelah ngn member time kat BMI dl..
Blh la plak x prasan..tb2 trgerak nak toleh belakang..klako2..

Last paper..esei BI..hmmm..cik iman lupa la plak jwb soklan pe..
Owh..cik iman jwb soklan number 1..
Pasal keje rs nye..pe lg..jwb ikut suke je la..hehehe..

Alhamdulillah..dh selamat jwb exam..
So tggu result bln 5 nnt..
Time bezday mama cik iman 17/05/13..
Mana la tau kan..berkat bezday mama :)
In sha Allah..amin ^_^

psssttt: doakan cik iman ye kawan2 ^_^

peristiwa 6 bulan..

04.04.13

Even dh lm benda nie brlaku..
Tp smp bl2 pun cik iman & Mr. I x kan lupa..
Alhamdulillah..hr nie genap Izz Iman 6 bln..

Izz Iman pun dh lincah meniarap..
Dah pusing2 360 darjah..

Malam tu, Izz Iman cam biasa..
Tdo awal dlm buai..dlm kul 9 die bgn nyusu..cik iman ltk ats katil dlm blk..
Ayah die trlelap awal depan tv..
Penat keje siang hari..
Mama nya pulak sibuk duk basuh kain..
Kemas dapur bagai..

Pas iron baju..cik iman baring kat depan..
Niat nak baring skejap jer..
Nak d'jadikan cite..cik iman trlelap betul2..
Kalo x slh..cik iman baring dlm kul 11..

Tb..duk dgr suara Izz Iman menangis dlm bilik..
Cik iman & Mr. I dua2 trkejut..bgn trus msuk dlm blk..
Tgk2 si cumel mama ayah trjatuh katil :(

Ya Allah..time nie cik iman trkedu..leh diri tegak jer..
Ayahnya yg angkat..
Mmg cik iman x nmpk mcm mana situasi die jatuh..
Kalo cik iman nmpk..smp hr nie duk tringt2..

Pas ayah die angkat..pujuk2 skit..
Trus cik iman bg bf..
Alhamdulillah..die diam nyusu cam biasa..

Tp ktorg nye trkejut ttp x ilang lg..
Trus decide g klinik..

Pas ayah die solat..dalam kul 11.45 ktorg kuar..
Kejap je selang masa antara cik iman trlelap ngn die jth..
Cik iman dh siap kandang keliling die..
Tp tu la kan..dh mmg trtulis..

Cari klinik brdekatan yg ada scan..smue ttup..
Last2 ktorg g spital serdang..
Aduyai..rmi la plak..

Punya la kelam kabut..cik iman smp lupa nak bw pampers si cumel..
Alhamdulillah..Izz Iman ok jer..tp meragam sbb x selesa..
Pampers dh penuh..huhuhu..iman owh iman..cpt lupa la skrang..huhuhu..

Smp umah dh kul 3..
So cik iman decide nak cuti jer esok..
Doc suh tgk perkembangan Izz Iman..
Kalo tgk rutin die cam lain jer..kene bw g spital..

Alhamdulillah..syukur sgt..Izz Iman shat & kuat..
Trime kasih Ya Allah kerna lindungi kami..
Mama cik iman ckp..Malaikat de mlm tu..smbut Izz Iman..Alhamdulillah..

Maafkan kami Ya Allah..
Kerna trlalai seketika menjaga amanah Mu ini..
Jgn lah Kau biarkan kami walau sesaat tanpa ingt padaMu Ya Allah..
Lindungi la kami..rahmatilah kami..

pic mlm kejadian..sblm berlaku..dh siap kandang smue..

Wednesday, April 3, 2013

tangisan dalam senyuman..

sedihhhhh :(
latop opis rosak..
bukan sebab bnyk keje & doc dlm tu.. (yg nie sedih x sedih sgt la..huhuhu)
yg paling sedihhhh & wat cik iman raaalat sgt..
bnyk gmbr cik izz iman cumel dlm tu :(
gmbr dr umo sehari..smp la skrang..
Ya Allah..
moge ada keajaiban..pic & doc dlm tu dpt diselamatkan (even smue org ckp akan ilang..huhuhu)
Ya Allah..
sedihhhhhh nyaaaa...
bnyk dugaan dari Mu Ya Allah :(
sedihhhhh sgtttttttttttttttttt T_T
 

Friday, March 29, 2013

suatu pagi..

perlu bercerita..
mahu berkongsi..
perlu berbicara..
tp trsimpan dalam hati..

tgn mahu bergerak..
tp mulut terkunci..
  
diri sendri xtau nak kata apa..
diam lbh baik dr berbicara.. perlu ukir senyuman..

      

Monday, March 25, 2013

susu mama vs susu anmum

sedih..sgt..sgt sdh..
Ya Allah..
hanya Kau yg tahu..huhuhu..

lps jer acik tu kata x larat nak jg..
kebetulan mama call..
so cik iman pun citer kat mama..
mama kata..bg la campur susu formula..
maybe izz lapa kot..huhuhu..

cik iman trus trdiam..
hr tu mama jg ok jer..ckup jer..huhuhu..
mama kata..mama jg len..org tu jg len :(

w/pun ht berat sgt..tp trpaksa jgak..
dl ms pantang..de beli susu anmum rumusan bayi tu..
skali cik iman buka kotak die..
mak ai..bnyk sumut api daaaa..
hmmm..cam xmo bg cik iman campur je..hahaha (sedap kan ati..)

tp smlm ktorg kuar beli barang skit..
so susu formula pun trmasuk dlm senarai gak..
blk tu cik izz tdo..ingt nak try bg masa die bgn tu..
tau2 die bgn..automatik cik iman bg df jer..hihihi..

pas die men2 ngan Mr.I..
w/pun berat sgt..tp tgn cik iman brjln bancuh susu formula..
cik iman mnt tlg Mr.I bg kan..
Mr.I siap gtau Izz Iman..
"izz..nie susu lain tau"
pe lg..trus brdrama la cik iman..
air mata kuar tnpa d'minta..huhuhu..
Mr.I kata.. 
"sm je b..bf ttp truskan.."
thanks sayang coz alwys beside me..
cik iman dh xleh ckp pe dh..huhuhu..

cik iman hny dpt fully bf Izz Iman selamat tepat 5 bln 20 hari..
lg 10 hr jer nak 6 bln..
tu yg buat cik iman trkilan sgt :(
mungkin de hikmah Nya..huhuhu..

moge izz iman serasi ngn susu tu..in sha Allah..

:: belajar dr pengalaman..anak ke2 nnt..waktu pantang jgn lupa pump Nurrul Iman..huhuhu..